duminică, 31 august 2014

Ganduri #3: Frica

      Daca ati umblat putin prin blogul meu, e posibil sa fi dat peste o postare in care explicam de ce, pe moment, Romania nu mai reprezinta o optiune pe lista tarilor in care vreau sa invat. Asa ca am inceput sa caut lucruri despre anumite tari, sa ma decid unde sa plec. Cum in lumea noastra raul este pus in fata, primele rezultate in cautarile pe google despre anumite tari, erau cu lucruri rele. Japonia cu cutremurul cel mare si destul de recent (2011,parca) , Norvegia cu acel atentat, etc. Si eu ca un copil ce cauta sa mearga intr-un loc in care totul e bine si frumos, m-am speriat.
     Astfel, in noaptea in care am citit toate cele, am stat treaz mai mult gandindu-ma ca sunt gata sa raman in tara din simplul fapt ca mi-era frica. Atunci am realizat cat de prostut puteam sa fiu.
     Un profesor la care am tinut mult si care, din pacate a murit, la una din ore ne-a spus urmatorul lucru: "Daca ar fi sa vina un extraterestru la voi si v-ar invita pe alta planeta pe voi si pe o persoana la alegerea voastra, v-ati duce? Si pe cine ati lua?" Clasa a ramas amutita. Nimeni nu si-a exprimat opinia ca s-ar duce. Eu, insa, cred ca eram diferit de ceilalti colegi in acel moment. Daca colegii mei, probabil, nu vroiau sa se duca pentru ca nu le-ar fi placut, eu m-am trezit impietrit de frica de a ma exprima, de a fi diferit de ei. Vroiam sa ridic mana, insa mana nu ma asculta. Profesorul, nu stiu daca mi-a citit gandurile, sau a crezut ca noua ne era frica sa acceptam propunerea extraterestrului, ne-a vorbit apoi despre frica. S-a intamplat acum destul de mult timp. Nu stiu exact daca a fost dupa faza cu extraterestrul sau altcandva, nu stiu daca ce ne-a spus era de la el sau imprumutat de la altcineva. Insa eu, stand in banca speriat, am capatat un oarecare curaj dupa ce ne-a vorbit despre frica. "Nu exista oameni curajosi." ne-a spus. "Exista doar oameni care stiu sa-si ascunda bine frica."
     Si totusi ce este aceasta frica? Ceva ce ne tine pe loc. Lucrurile se vor intampla fie ca ne e noua frica de ele sau nu. Frica nu te ajuta sa treci mai departe, ci te tine pe loc. Iar ultimul lucru pe care il vrei atunci cand ti-e frica e sa stai pe loc.
     Nu ar trebui sa imi fie frica niciodata. Nu ar trebui sa imi fie frica sa incerc, sa vorbesc, sa fac ceva, sa mor. Pentru ca eventual ceva tot o sa se intample. Iar frica lasa rani, care eventual evolueaza in regrete.
     Frica e totusi un instinct. E ceva greu de controlat. Insa nu e imposibil. Am hotarat ca voi pleca indiferent cate lucruri rele voi auzi. Am hotarat ca voi merge mai departe indiferent cat de greu va parea drumul. Am hotarat sa incerc sa fiu curajos. Pana la urma cu frica as ajunge sa ma inchid in casa, unde mi-ar fi frica doar de intuneric.
     Ca veni vorba de frica de intuneric. Mai sunt niste lucruri pe care as vrea sa le spun, dar intr-o postare viitoare. Pana atunci... O zi buna si... Fiti curajosi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu