miercuri, 31 august 2016

Călătorii #4: Bratislava, Slovacia

Am mai fost prin multe locuri de când nu am mai scris. Am simţit o dorinţă de a îmi reaminti totul, aşa că mă reîntorc la a scrie seria mea despre călătorii. Voi încerca să recuperez 2013, 2014, 2015 şi 2016. Sunt multe de scris şi probabil nu-mi mai aduc aminte detalii amănunţite, dar ar trebui să fie destul cât să vă faceţi o idee.

Dacă aţi ratat seria călătoriilor, uitaţi aici link-uri care să vă ducă la postările mele mai vechi:
1. Bonus: Mănăstirea Corbii de Piatră şi Palatul Brukenthal, România.
2. Seria 2013: Budapesta, Ungaria (include şi păreri despre revenirea din 2014) şi Kosice, Slovacia.

Continui cu următoarea destinaţie, după Kosice, tot în Slovacia: Bratislava. Un oraş care m-a surprins în mod plăcut.

Nu am stat decât o noapte acolo şi nu am vizitat/ văzut prea multe.

Încep cu hotelul, care m-a surprins în mod plăcut şi care a devenit rapid unul dintre favoritele mele: Hotel Apollo. Este un stil vechi care oferă însă un sentiment de superioritate. Camera a fost superbă, nu foarte mare, dar nici foarte mică. Baia foarte bine dotată. Totul foarte curat. Primirea impecabilă. A fost primul hotel care ne-a întâmpinat cu mici ciocolăţele care se aflau pe patul fiecăruia. Nu mare lucru, dar un mic detaliu care m-a surprins plăcut. Legat de cameră am avut un singur inconveninent: aerul condiţionat făcea un zgomot ciudat la intervale regulate de timp. Probabil era doar ceva în neregulă cu cel din camera noastră şi din 2013 sigur s-a rezolvat, dar nu a fost oricum destul cât să nu putem dormi sau să ne deranjeze. Sala de mese era şi ea amenajată aparte, iar micul dejun bogat. Hotelul are un lift făcut din sticlă ce oferă o privelişte interesantă în timp ce urci, însă atunci când este foarte cald afară, în lift este ca în saună. Există parcare privată în faţa hotelului care costă. GPS-ul meu însă, fără să-l rog, m-a dus exact la o parcare gratuită peste drum de hotel, la umbră, deci există posibilităţi.

Oraşul l-am vizitat doar în acea seară. Am mers până pe malul Dunării, pe care am mers până în centru. Malul era frumos amenajat. Multă lume stătea pe iarbă, cafenele peste tot. Am văzut turnul UFO, dar de la distanţă. Acesta este situat pe un pod şi are în vârf un restaurant. Se presupune că priveliştea de acolo este frumoasă. Dar o privelişte absolut frumoasă şi gratis o puteţi întâlni dacă mergeţi la Castelul din Bratislava. Nu am intrat în el, deoarece era târziu când am ajuns şi era închis, însă poţi umbla liniştit prin curte de unde vei avea o panoramă frumoasă. Apoi am coborât spre Centrul Vechi, unde am şi mâncat (nu mai ştiu unde, era plin de localuri, dar nimic special, însă mâncarea a fost bună). Sunt multe locuri de unde puteţi lua masa şi multă lume, plin de viaţă. Am văzut şi o statuie interesantă (Cumil). Ne-am mai plimbat pe acolo şi ne-am întors la hotel.

A doua zi am plecat spre Praga. În drumul spre Praga, la ieşirea din Bratislava, este Castelul Devin pe care vă recomand din suflet să-l vizitaţi. Este foarte frumos şi are de asemenea o privelişte interesantă.

Cam atât despre Bratislava. Nu am petrecut mult timp acolo, dar cu siguranţă m-am simţit foarte bine. Nu ezitaţi să treceţi prin el, măcar ca oraş de tranzit. Poze mai jos.

Turnul UFO:



Castelul Bratislava + panoramă castel:







Cumil:


Castelul Devin:










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu